אמינות | מקצועיות | איכות | מחירים הוגנים

מהי בדיקת פוליגרף ?

בדיקת פוליגרף (Polygraph test), או מכשיר זיהוי שקרים, היא בדיקה שמשמשת לניתוח סימנים פיזיים כדי לנסות לזהות או להבין האם אדם מסוים משקר או אומר את האמת.

הבדיקה מתבצעת באמצעות מכשיר שמחובר לאובייקט ומנוטר על ידי בודק הפוליגרף אשר מנתח את השינויים בסימנים הפיזיים השונים בעת שהנבדק משיב תשובות על שאלות מסוימות. המכשיר מקבל מדידות גוף כמו דופק לב, לחץ דם, תנודות בפנים, אותות חשמליים של העור ותנודות פיזיולוגיות נוספות. במהלך הבדיקה, הבודק מנסה לזהות שינויים בתפקודים הפיזיים של הנבדק בעת התשובה על שאלות מסוימות.

אחת מטכניקות הבדיקה הינה הגשת שאלון לנבדק עוד לפני ביצוע הבדיקה עם שאלות העלולות לגרום לו לחשש או להפרעות פיזיולוגיות במידה והוא משקר. עם זאת, יש חלק אשר מציינים כי בדיקת הפוליגרף אינה תהליך מדעי מדויק ואין לה תוצאות אמינות ב 100%. לאור זאת, בדיקות הפוליגרף ישמשו נדבך חשוב אך ראשוני, לקבלת כיוון להמשך חקירות בעניין מדובר כלשהו.

בדיקות פוליגרף יכולות לשמש גם במסגרת חקירות רקע לגיוס עובדים וכדומה.

כיצד נערכת בדיקת פוליגרף ?

בדיקת פוליגרף מתנהלת באופן כללי בשלבים הבאים:

 קביעת המטרה: בפגישה הראשונה עם הנבדק, מסביר לו חוקר פרטי או בודק פוליגרף שהינו לעיתים גם כן חוקר פרטי, את מטרת הבדיקה. המטרה יכולה להיות לאתר שקרים, לאמת עדויות, לקבל מידע נוסף וכדומה.

ראיון ראשוני: בשלב זה, בודק הפוליגרף מבקש מהנבדק לספק מידע אישי ופרטי, כולל מידע על האירוע או הנושא שייבדק בעת הבדיקה. גם שאלות מבחינה פיזית ופסיכולוגית עשויות להתבצע בשלב זה.

חיבור החיישנים: בשלב זה, מבוצע חיבור של הנבדק למכשיר הפוליגרף. חיישנים שונים מחוברים לגוף הנבדק על ידי אביזרים שונים, לדוגמה: חגורת מדידה, חוטי חשמל לעור, מחצית דינגלים לקביעת דופק ולחץ דם, וכו'.

פתיחת פרוטוקול: הבודק מסביר למבחן את פרוטוקול הבדיקה ואת הסדר הכללי של השאלות. כמה דקות יכולות להיות מוקצות לכל שאלה והסבר כיצד לענות.

בדיקת בסיס: בשלב זה, מבוצעת בדיקת בסיס לקביעת התנודות הפיזיולוגיות של הנבדק כאשר מוצגות שאלות בסיסיות שחלקן אמת וחלקן שקר. המטרה היא ליצור בסיס השוואה לבדיקות הנוספות.

הבחנה: בשלב זה, הבודק מבקש מהנבדק לענות על שאלות ספציפיות למקרה אשר בגינו הוא נבדק, ובאמצעות מכשיר הפוליגרף מבוצע ניתוח התנודות הפיזיולוגיות של המבחן בעת התשובה על שאלות אלו. 

ניתוח תוצאות: לאחר סיום הבדיקה, הבודק מפעיל תהליך של ניתוח התוצאות שנמדדו במהלך הבדיקה. מתבצעת השוואה של התנודות הפיזיולוגיות בין השאלות המבחניות לבין השאלות השקריות.

הסבר תוצאות: הבודק מסביר לנבדק את התוצאות של הבדיקה ואת המסקנות המופיעות מהניתוח. יש לשים לב שתוצאות הבדיקה אינן יכולות לשמש כראיה חוקית בבתי משפט ברוב המקרים. חשוב לזכור שבדיקת הפוליגרף אינה נחשבת כאמצעי מוחלט לגילוי שקרים ועל מנת להגיע לתוצאות מרביות יש לשב בדיקת פוליגרף עם חקירות שונות נוספות. 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אז מה היה לנו בכתבה:

"אמת" - מכון בדיקות פוליגרף
"אמת" - מכון בדיקות פוליגרף

בחרנו להשקיע ולהביא את טובי המוחות בתחום מיוצאי שב"כ ועד חוקרים לשעבר במשטרה כדי שתדעו שאתם ביידים טובות ויכולים להיות בטוחים שתקבלו את האמת שמגיעה לכם .

בנוסף לכך המחירים שלנו הם מהזולים בארץ ואנו מתחייבים לכם שהשירות הוא ערך עליון אצלנו בחברה .

נשמח להמשיך לשרת אותכם במקצועיות ואמינות לעוד המון שנים קדימה.